7.-9.klassi õpilaste karjääriteadlikkuse kujundamise töötoad
Õpilaste karjääriteadlikkuse kujundamisel koolis keskendub õpilase isiksuse omaduste teadvustamisele ning esmaste karjääri-valikutega seostamisele.
Õpilased õpivad hindama elukestva õppe tähtsust: saavad teavet erinevatest edasiõppimisvõimalustest ja oskavad seda kasutada oma plaanide elluviimisel.
Karjäärivaldkonna teemade käsitluse põnevamaks muutmisel on Imavere Koolil tavaks paluda külla Töötukassa karjäärispetsialistid. Meid külastas 11.otoobril Silja Talviste ning tegeles 7.-9.klassi õpilastega. Töötoad olid erinevad ning teemade tutvustused alljärgnevad:
1.töötuba. „Pärlid iseendas“
Enesetundmine – enda tugevuste teadvustamine, õpilase eneseteadlikkuse kasv isikuomaduste, oskuste ja huvide kirjeldamise kaudu. Pärlid on minu tugevused, mida ma oskan teadlikult välja tuua ja põhjendada ning leida seose ühiskonna arengusse panustamisega. „Pärlikarbi“ metafoor – koguda enda tugevused ehk pärlid kokku pärlikarpi.
2.töötuba.Töömaailm.
Õpilane mõistab töö vajalikkust, tööturu hetkeolukorda ja tulevikutrende; oskab analüüsida enda ootusi töötamisega seoses, laiendab teadmisi ametite kohta.
3.töötuba: Haridussüsteem ja õppimisvõimalused peale põhikooli.
Õpilane seostab haridustee valikuid enda huvidega ning milliseid oskusi arendab ja võtab ta õpiteelt kaasa töömaailma. Tunneb Eesti haridussüsteemi, teab õppimisvõimalusi Eestis. Mõistab õppimise vajalikkust ja väärtust ning huvitub haridustee jätkamisest. Saab aru, kuidas õppimine mõjutab tema edasist haridusteed ja tulevast tööd.
Tutvumiseks häälestusharjutus: millised ained Sulle koolis meeldivad ja mida Sulle meeldib teha - huvid, hobid.
Õpilased olid koostöövalmid ning ilmselt said uusi ja huvitavaid teadmisi.
Aitäh kõigile !
Kirjutas Signe Mitt