Loovtöö tegemise käigus sooritatakse 6 väljakutset. Seejärel valitakse 1 enim õnnestunud väljakutse ja esitatakse komisjonile loovtööna.
Väljakutsete sooritamine hinnatakse arvestusliku hindega järgnevalt nimetatud trimestril.
Väljakutseid on 6.
Loovtöö väljakutse nr 1. Praktiline päev ettevõttes/ mai/ 3. trimester
Loovtöö väljakutse nr 2. Töövarjupäev/ november/ 2. trimester
Loovtöö väljakutse nr 3. Jõululaada korraldamine/ detsember/ 2. trimester
Loovtöö väljakutse nr 4. Naljapäeva korraldamine/ aprill/ 3. trimester
Loovtöö väljakutse nr 5. Esineja kutsumine kooli/ september- märts/ 1.-3. trimester
Loovtöö väljakutse nr 6. Esinemine/ 1.-3. trimester
Tundides harjutatakse väljakutse sooritamise järgselt ka esinemist, et õpilased õpiksid ja oleksid valmis 8. klassis 1. trimestril loovtöö kaitsmiseks. Kaitsmiseks valib iga õpilane ühe väljakutse, mille kohta teeb ta PowerPointi esitluse, mida kaitseb komisjoni ees suuliselt. Komisjoni kuuluvad ainet juhendavad õpetajad, kooli juhtkond. Klassiruumis viibivad ja vaatavad kaasõpilased, kes ootavad oma kaitsmise korda.
Loovtöö hindamisel kasutatakse mitte-eristavat hindamist „arvestatud“, kuid lisanduvad punktid 1-100 p. Tulemus kantakse Stuudiumisse ja põhikooli lõpetamisel kajastub see lõputunnistusel ettevõtlikkuse ja karjääriõppe hindena. Peamised õppeteemad, vajalikud õppevahendid, hindamise korraldus ja planeeritavad üritused tehakse õpilasele teatavaks trimestri algul.
LOOVTÖÖ ON SEOTUD ETTEVÕTLIKKUS- JA KARJÄÄRIÕPPE AINE LÄBIMISEGA ÕPPEAASTA JOOKSUL
HINDAMINE ETTEVÕTLIKKUS- JA KARJÄÄRIÕPPES
Õppeaines kasutatakse mitte-eristavat hindamist „arvestatud“ („AR“ - 50-100%, teadmised ja oskused on omandatud) ja „mittearvestatud“ („MA“ 0-49%, teadmised ja oskused on omandamata või ülesanne on sooritamata). Hinnang „MA“ antakse, kui õpilane on kasutanud ebaausaid võtteid (nt mahakirjutamine, plagiaat või esitatu ei vasta tööjuhendile). Kaitsmiseks ei saa valida seda väljakutset, milles ise ei osaletud ja/või dokumendid on vaid osaliselt täidetud.
Loovtöö hindamisel kasutatakse mitte-eristavat hindamist „arvestatud“, kuid lisanduvad punktid 1-100 p. Tulemus kantakse Stuudiumisse ja põhikooli lõpetamisel kajastub see lõputunnistusel õppeaine „Ettevõtlikkuse- ja karjääriõpe“ hindena "3", "4" või "5", vastavalt saadud punktidele.
Sõnaliste hinnangute teisendamine numbrilisteks hinneteks:
“AR“ (teisendamisel hinne “3”)- loovtöö kaitsmine 50-74 p
“AR“ (teisendamisel hinne “4”)- loovtöö kaitsmine 75-89 p
“AR“ (teisendamisel hinne “5”)- loovtöö kaitsmine 90-100 p
Õpilane koostab personaalse õpimapi ja digitaalse õpimapi Office keskkonda, millesse kogub ainega seotud materjalid. Selles sisalduvad õpiülesanded võivad olla tehtud kas üksi või rühmatööna. Õpimapp õppimise päevikuna sisaldab nii õppetöid kui ka tööde analüüsi ja tagasisidet.
POWERPOINTI KOOSTAMINE VÄLJAKUTSE KAITSMISEKSlink opens on new page
DIGIÕPIMAPI LOOMINE VÄLJAKUTSETE DOKUMENTIDE HALDAMISEKSlink opens on new page
VÄLJAKUTSETE KÜSIMUSTIKUD JA DOKUMENTIDE MAHTlink opens on new page
LOOVTÖÖ HINDAMISMUDEL-VÄLJAKUTSEDlink opens on new page
LOOVTÖÖ TEMAATIKA VALIKU, JUHENDAMISE, TÖÖ KOOSTAMISE JA HINDAMISE KORD ÕPILASELE, KES TULEB MEIE KOOLI TEISEST KOOLIST JA LOOVTÖÖ ON TEGEMATA: